Dulon College

Gamedeveloper: Unieke samenwerking met Mechatronica

06-06-2014

Wij zijn Evert van de Lustgraaf, Sem Abraham, Mark Hols en Dennis Burg, 3e jaars studenten van de opleiding Gamedeveloper. Wij werken samen met studenten van Mechatronica om de Oculus Rift aan te sluiten op de robot (Zie vorige blogs). Aan ons is de taak om de software te maken voor de Oculus Rift zodat het leuk wordt om deze te gebruiken. Zonder deze software kun je niks met de bril.

Ontwikkeling

Ons team is in twee velden verdeelt, Dennis, Evert en Sem verzorgen de code in het geheel. Met de code word bedoeld de tekst die wij schrijven. Het programmeren is eigenlijk het typen van tekst.  Mark Hols zorgt voor een 3D-omgeving. Deze virtuele omgeving wordt zichtbaar zodra je de Oculus Rift opzet. Hiernaast staan foto's van deze 3D-omgeving.  Je kunt ook kijken door de normale webcams die op de robot zit, waardoor je de echte omgeving rond de robot ziet. Beide beelden, virtueel en echt, zijn door de Oculus Rift erg apart om mee te maken, iets wat dit project erg leuk maakt.

Samenwerking met Mechatronica

Wij weten niets van het bouwen van een robot, daarom is het erg interessant om te zien wat de jongens in elkaar zetten. We gaan er allemaal voor zorgen dat dit project een prachtig resultaat levert.

Stand van zaken

De virtuele wereld begint vorm te krijgen en de Oculus Rift is al aangesloten op Unity. Unity is het programma waar we in programmeren.  De XBOX-controller is aangesloten en kan commando's aan de computer doorgeven. Nu moeten wij nog die commando's sturen naar de robot. Nog een paar stappen en dan kunnen we beginnen met testen!

Tot de volgende blog!

Reactie toevoegen

Interface van programma Unity

ROC A12 Studenten Mechatronica bouwen robot voor de Oculus RIft